Thursday, February 5, 2009

Motivasi Diri (Nak Turunkan Berat Badan)

Sebenarnya setiap perkara yang kita ingin lakukan perlu ada satu daya yang akan menyokong perjalanan kehidupan kita. Saya perlu memotivasikan diri agar berat saya tidak naik seperti dulu, tapi apakah cara @ bagaimana kita boleh sentiasa memastikan diri kita sentiasa bersemangat tinggi? Inilah yang saya lakukan;
1. Hubungi coach dulu sebelum coach hubungi kita semasa awal program
2. Ikut coach ke Acara Herbalife (Quickstart/STS/HOM)
3. Sentiasa pakai batch (TURUN BERAT BADAN, TANYA SAYA BAGAIMANA)
Kenapa kita perlu hubungi Coach semasa awal program?
Walaupun kita telah mempunyai buku panduan, tetapi apabila kita baca secara salah. Di sini lah coach akan membantu kita secara lisan/cakap. Sebenarnya ada pelbagai cara untuk kita menggunakan produk Herbalife ini, coach akan memberi panduan asas tetapi kita yang akan merencara cara pemakanan yang sesuai untuk badan kita.
Acara Herbalife
Kenapa perlu hadiri acara-acara ini? Di acara-acara inilah semua peserta yang berjaya dengan bangga dan penuh bersemangat akan menunjukkan Gambar Perubahan dan Cerita yang Menakjubkan. Kalau mereka boleh berjaya, kenapa tidak kita? SAYA BOLEH!!!
Batch
Lencana ini akan sentiasa mengingatkan saya bahawa saya masih didalam program menurunkan berat badan!!! Jadi saya akan sentiasa mengawal pemakanan harian walaupun berada diluar rumah/pejabat.
Namun yang demikian, masih ada peserta yang gagal, tetapi kenapa ada peserta gagal dalam menurunkan berat selepas menggunakan Produk Herbalife?
1. Peserta menganggap hanya mencuba 1 set, boleh terus turun 10kg ke 20kg
2. Makan produk, dan makan lagi makanan ringan/fast food/roti canai
3. Menganggap Caoch sebagai jurujual produk
4. Ambik produk, tapi tak makan nasi langsung
Untuk persoalan pertama, Herbalife bukanlah ubat kurus yang boleh buat berat badan kita turun secara mendadak...Mahukah anda guna produk yang akan membuatkan perut anda memulas, Kerap Buang Air Besar, dan anda terseksa? Herbalife akan bantu kita menurunkan berat secara semula jadi (Inilah yang kita mahu)
Herbalife akan mengawal cara pengambilan kalori tetapi dalam waktu yang sama badan akan menerima keperluan yang diperlukan. Dengan yang demikian, apabila Herbalife digunakan setiap hari, setiap bulan, setiap tahun hasilnya berat akan menurun, badan bertambah sihat dan penyakit susah nak datang..
Dah makan Herbalife tapi still makan benda lain. perkara ini hanya empunya badan jer yang boleh control/kawal. Cara untuk mengelak perkara ini, sentiasa bawa sebotol air kemana saja anda pergi, anda rasa nak mengunyah terus minum air. Herbalife juga menyediakan snek ringan rendah kalori sebagai gantian makanan ringan.
Coach perlu feedback dari peserta untuk membantu kita menurunkan berat badan. Ada peserta yang langsung tidak mahu angkat telefon setelah beli produk, jadi coach tidak boleh untuk membantu peserta menurunkan berat badan....
Kenapa kita perlu makan nasi?
Sebenarnya nasi dah jadi makanan ruji, jadi kita dah biasa makan nasi. Bila berhenti secara mendadak, kita akan jadi makin rindu/perasaan kuat untuk makan. Tu yang bila jumpa nasi, dah jadi macam orang kebulur....
EVENT HERBALIFE TERDEKAT
Hadirilah seminar Quickstart Program/ Permulaan AsasPerniagaan, yang hebat dari Penceramah Herbalife yangberpengalaman!
Permulaan Asas Perniagaan/ Quickstart Training
Tarikh: 8hb Februari 2009 (Ahad)
Masa: 11:00pagi – 12:00 Petang (HOM)12:30 – 6:00 Petang (Quickstart Training)
Tempat: Berjaya Times Square Hotel & Convention Center, KualaLumpur
Harga Tiket: RM30 – 1 tiket dengan 1 Shake Break (Tiket bolehdidapati pada hari acara),
HOM FREE to All
Bahasa: Bahasa Melayu

Sertai saya!!!

No comments: